Leksaksshopping

 
På lördag ska Pyret på kalas till en dagiskompis. På vägen hem idag stannade vi därför till på Hulteri Bulteri som är en av två leksaksaffärer här på ön. De ska tydligen stänga och har nu mellan 50-70% rea. Jag sprang omkring som en yr höna och tittade på allt fint som de har. Jag hade verkligen kunnat köpa en massa fint men med två barn i släptåg blir det mer till att tjata på att barnen inte ska röja runt än att försöka hitta någonting att köpa. Dessutom måste jag säga att ägarinnan till butiken alltid klagar på att barnen (både mina och andras) rör vid leksakerna som hon ska sälja.
 
Jag hittade i alla fall ett spel till dagiskompisen och även en annan present till en lite mindre kille. Pyret fick välja någonting och beslutade sig efter lång tid för Pippi, Thommy och Annika samt några möbler till dem. Lillebror hade svårt att välja och gick igenom alla bilar i affären innan han bestämde sig för ett flygplan som både blinkar, låter och kan åka frammåt för egen maskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0