Minioperation

 
Idag har jag legat under kniven. Eller jag kanske ska säga en liten skalpell. Hur som helst var det ingen rolig historia. Jag fick nämligen komma till läkaren i morse och han såg ingen annan utväg än att skära hål i min varblåsa eller vad det nu kan kallas för. Tyvärr är jag så öm att det inte går att nudda hälen och när han skulle sätta bedövningssprutan fick sköterskan hålla i foten så att jag inte skulle rycka och slita i den. När det sedan var dags för att skära skrek jag rakt ut. Fy bubblan vad ont det gjorde. Läkaren gick sedan lös med en spruta fylld med koksaltlösning för att spola ut allt var. Nu har jag fått en ordentlig kompress indränkt i Alsolsprit som ska bytas varje dag och på måndag ska jag tillbaka för att kolla att allt läker som det ska. Förhoppningsvis ska jag snart vara på fötter igen i dubbel bemärkelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0