Vinterlandskap

 
Nu har det snart snöat i ett helt dygn och det är ett riktigt fint vinterlandskap vi har utanför dörren. Trots förkylningar och snö har jag och barnen varit till frisören med Pyret för att klippa av lite slitna toppar. Lillebror och jag satt i soffan på salongen under tiden och läste Kalle Anka.
 
Efter det gick vi till mataffären för att handla pepparkaksdeg. Vi ska baka pepparkakor med kompisar nästa vecka men min plan är att eventuellt baka ett pepparkakshus på söndag. Sista stoppet innan vi kom hem var till blomsteraffären för att hitta några fina blommor. Tyvärr tycker jag att utbudet var dåligt men Pyret hittade en liten julstjärna med en tomte i som nu står i hennes fönster. Jag köpte även grön mossa för att kunna göra i ordning adventsljustaken i helgen. Denna gång blir det grön mossa istället för vit som jag annars brukar ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0