Sjukstuga

 
Nu har stackars Lillebror åkt på en riktig dunderförkylning. Han har feber, snorar, har en ögoninfektion och hostar så att jag tror att lungorna snart ska komma upp. Det gör inte saken bättre av att han har förkylningsastma men nu inhalerar vi honom några gånger per dag och förhoppningsvis ska det snart bli bättre. Jag hoppas bara att han ska få sova en hel natt för nu har han hostat sig igenom två nätter på rad. Jag var uppe fem gånger i natt och maken en gång då Lillebror hostar slem som han inte får upp och det låter nästan som om han håller på att kvävas.
 
På förmiddagen idag var vi hos läkaren och det visade sig att han även har en öroninflammation stackars killen och det är tydligen därför han har feber. Innan vi gick dit idag skrämde Pyret upp honom med att han nog behöver få ett stick i fingret och att det kommer att göra jätteont. Jag berättade att det inte alls är så farlig och lovade honom bullar från konditoriet när vi var klara hos doktorn. Det blev en massa smask därifrån men jag kan inte säga att Lillebror åt så mycket mer än blåbären på bakelsen och chokladen på biskvien.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0