Att göra tryck med hjälp av potatisar

 
Pyret har bestämt att hon vill bjuda in två dagiskompisar och deras familjer på julfika. Vi brukar bjuda in kompisar till oss antingen genom att ringa eller att maila. Nu vet jag att det bästa barnen vet är att få inbjudningskort med posten och därför bestämde vi oss för att göra egna inbjudningskort. När affärerna öppnade nere i Centrum tog vi oss dit och gick in på Akademibokhandeln. Tyvärr tycker jag att de har fått sämre utbud och de höga priserna gör inte saken bättre. Vi hittade i alla fall lite fint papper och röda kuvert. Väl hemma insåg jag att jag inte hade några julstämplar och då kom jag på den gamla idén om att göra tryck med hjälp av potatisar. Pyret trodde att jag blivit fullständigt knäpp när jag förklarade detta för henne. Hon trodde att jag skulle koka dem och sedan smeta ner papperet med dem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0