Vardagslyx

Saltlakrits- och tranbärspraliner från Pralinhuset
Foto: Privat

Maken är på Djurgårdsbrunns Världshus och båda barnen ligger i sina sängar. Lillebror sover sedan några timmar tillbaka och troligtvis har Pyret somnat hon också. Hon vill alltid lyssna på Madicken när hon ska sova och jag kan fortfarande höra Astrid Lindgren läsa en av sina böcker i Pyrets rum men det betyder inte att hon är vaken. Jag brukar gå in efter några minuter och stänga av ipoden då hon har somnat.

Nu ska jag i alla fall njuta av lite vardagslyx. Några saltlakrits- och tranbärspraliner ligger här på bordet framför mig. Jag ska sjunka ner i soffan, titta på några avsnitt av Revenge och äta praliner. Vilken underbar tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0