Nedmontering i vardagsrummet

Nedmontering Billy bokhylla i  vardagsrummet
Foto: Privat

Vårt största problem i lägenheten är att hitta plats för förvaring. Vi har haft två Billy bokhyllor i vardagsrummet men de har inte varit tillräckligt djupa samt inte tillräckligt breda. Jag är inte heller speciellt förtjust i att det är glasdörrar på dem. För min del är det stressande att se allt som finns i skåp och på hyllor och jag vill stänga för och slippa se innehållet.

Nu kommer vi istället att köpa skåp från Ikeas bestå. De blir 3 meter långa och 2,56 meter höga. Det kommer att finnas massvis med plats till det vi vill stoppa undan och förhoppningsvis kan vi få in datorn där också så att den slipper stå och samla damm på vår svarta skänk i hallen. Det vi tog ut från de gamla hyllorna fyllde sex flyttkartonger vilket är hur mycket som helst. Jag var optimistisk och plockade fram fyra kartonger men de räckte inte på långa vägar. Det blir alltid mycket mer än vad man tror. Nu har de gamla bokhyllorna åkt med upp till Jämtland och kommer att stå i vårt "bibliotek" i sommarstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0