Middag på Kensington Place

Fisk- och skaldjursrestaurangen Kensington Place i London

Sista kvällen vi hade i London åt vi middag på restaurangen Kensington Place. Vi hade till lunch gått lös på en afternoon tea The Dorchester och efter allt sött var jag glad att vi bokat bord på en fisk- och skaldjursrestaurang. Lokalen var nyrenoverd och personalen mycket trevlig. Menyn var så smarrig att vi hade svårt att välja vad vi skulle äta. Jag hade enkelt kunnat välja flera huvudrätter men magen var redan mätt efter lunchen.

Räkor med ailoli

Till förrätt tog vi alla räkor med en riktigt stark aioli. Mums. Till huvudrätt åt jag fisksoppa med rouille, krutonger och gruyère ost. Mamma åt en hederlig fish and chips och syrran åt halstrad svärdfisk med sesamfrön, soja och mirin. Till efterrätt tog jag och syrran var sin varm chokladfondant med marshmallows och glass. Mamma åt vaniljcheesecake med kokosnötssorbet och passionsfrukt. Det var en mycket trevligt middag och vinet vi drack till gick inte heller av för hackor.

Fisksoppa med rouille

Fish and chips

Halstrad svärdfisk med mirin
Foton: Privata

Detta är ett ställe jag rekommenderar om ni ska ta en tur till London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0