Julafton i mitten av maj

Ljusstakar Festivo från iittala
Foto: Privat

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om olika iittala saker som jag växt upp med och som jag önskar att ha i min ägo någon gång i framtiden. Gällande ljusstakarna Festivo visste jag att mamma gett bort dem till Folkets Hus i byn där de bor. Därför blev jag mäkta förvånad när mina föräldrar lämnade över en stor kartong när pappa kom ner förra veckan. Innehållet var nämligen fem Festivo ljusstakar samt fyra små och en stor Ultima Thule skål. Snacka om att det helt plötsligt blev julafton här hemma. Ljusstakarna har jag nu ställt på den svarta skänken i hallen men förhoppningsvis kommer de i framtiden att hamna på vårt nya soffbord (om vi nu någonsin kommer att hitta något fint) när barnen har blivit stora nog att inte ha ner allt. Pyret fick tag på en ljusstake och började använda den som en hantel. Hon fick då stränga order från mig att inte leka med dem och hon har faktiskt låtit dem vara sedan dess.

Skål Ultima Thule från iittala
Foto: Privat

Framöver ska jag servera chokladpudding med vispgrädde i mina nya skålar. Det var precis vad jag fick i samma skålar när jag var liten.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Snygga!! Men kan man få något gott i skålarna istället för chokladpudding? ;-) Kram

2012-05-16 @ 07:44:33
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0