Fortfarande sjukstuga


Det har verkligen inte varit en bra dag idag. Igår gick jag hem tidigare från jobbet då jag hade en sådan fruktansvärd värk av njurstenen. Trots mediciner med morfin har jag haft en jobbig natt och knappt kunnat sova. Det blev till att stanna hemma idag då jag hade lika ont när jag gick upp i morse. Jag hade hoppats på en lugn dag då jag skulle kunna ligga ner och vila och äta lite mediciner men icke.

Tyvärr började jag ana oråd redan igår om att Pyret har fått streptokocker i underlivet igen trots att vi var på akuten i lördags och fick ett negativt svar. Barnen kom i alla fall iväg till dagis och jag ställde mig i kö till läkaren för att bli uppringd på morgonen. Döm om min förvåning när jag får ett sms om att de försökt ringa mig men inte kommit fram. Jag satt då med telefonen i handen och inte en signal gick fram. Jag ringde maken och han försökte ringa men det gick inte heller. Toppen. Det var bara till att ställa sig i kö till läkaren igen och få en uppringningstid flera timmar senare. Jag ringde även Telia och någonting är uppenbarligen fel och troligtvis är det simkortet. Nu är det helt spärrat och jag får ett nytt tidigast på tisdag. Typiskt. Nu har jag ingen telefon och hur ska jag då ringa maken från sjukhuset på tisdag för att begära skjuts hem?

Pyret kom i alla fall iväg till läkaren och visst har hon streptokocker. Bara till att behandla igen och hoppas att det nu går över. Nedan är en bild på dagens inköp av receptbelagd medicin på apoteket. Det känns som om jag springer både hos läkaren och apoteket för jämnan. Kanske dags för ett klippkort?!

Maken åkte hem lite tidigare från jobbet idag för att ta hand om barnen då jag inte klarar av det mer än nödvändigt när jag är dålig. Nu ligger jag i soffan och är lite lagom lullig i huvudet efter en omgång medicin. Åh vad jag längtar till tisdag.

Dagens medicin
Foto: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0