Ögoninfektion

Pyret med en insekt
Foto: Privat

Idag är jag hemma med Lillebror som fått en ögoninfektion. Det var bara en tidsfråga innan han eller Pyret skulle få det med tanke på att ett antal barn på dagis var borta i måndags p.g.a just detta. Förutom gegget i ögat är han pigg som bara den och det har varit fullt ös på förmiddagen. Det är roligare att vara hemma med honom nu när han har blivit större och det går att göra saker tillsammans.

Efter det att vi lämnat Pyret på dagis i morse tog vi oss ut på en liten cykeltur. Eller rättare sagt, Lillebror cyklade och jag gick bredvid. Sedan blev det Legobygge och tågbanebygge. Innan lunch gick vi ut på en promenad och Lillebror tyckte nog att det var en höjdare. När vi gick genom skogen fick en fågel för sig att han/hon var bajsnödig och lättade på trycket just när vi kom gående. Jag kan lätt säga att fågeln var aningen risig i magen. Både vagnen och skötväskan blev duschade och Lillebror tyckte att det var mäkta intressant när jag försökte få bort allt med våtservetter. Lite längre in på vår promenad fick vi se flera polisbilar som stannade bilister på Lidingöbron och då började Lillebror låta tut, tut, tut, tut. Vi fick även se en traktor, lastbilar och bussar vilket fick Lillebror att skrika av glädje. När vi kom hem bakade vi ett supergott och nyttigt matbröd följt av lunch och nu ligger han och snusar i sin nya säng. En riktigt härlig dag än så länge. Ikväll ska jag avsluta med en tjejmiddag på EAST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0