Lillebrors nya säng

Lillebrors mellansäng
Foto: Privat

Nu fyller Lillebror snart 2 år och vi har insett att han börjar bli för stor för sin spjälsäng. Idag hade vi familjen K över på lunch och de tog med sig sonens gamla säng. Det är en form av "mellansäng". Den är inte liten och inte heller stor. Det är precis vad Lillebror behöver. Dessutom har finns den obligatoriska "inte trilla ur sängen plankan" med och att han ska trilla ur är min störta oro. Lillebror röjer nämligen runt som en galning i sängen när han sover. Förhoppningsvis blir det lite bättre nu när sängen är större. Att sängen är trären är däremot inte riktigt min grej. När maken och barnen åker iväg på semester en vecka själva i juli ska jag passa på att måla om den. Troligtvis blir den vit.

När vi satt ihop sängen idag blev han överlycklig, klättrade upp i den och började hoppa. Sedan for han upp och ner ur den ett antal gånger. När det väl var dags att sova tippade jag på att han skulle springa upp ett antal gånger och att vi skulle behöva gå tillbaka med honom igen. Det var nämligen vad Pyret gjorde när hon fick en stor säng. Första kvällen var hon uppe säkert femton gånger. Däremot har Lillebror alltid haft enkelt för att somna vilket inte hon har. Maken lade honom i sängen och sedan hörde vi inte ett knyst. Jag tittade till honom efter ett tag och då sov han. Vilken duktig kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0