Lillebror radar upp dem

Det verkar som om Pyret har ärvt det mesta från mig medan Lillebror har fått mest från sin pappa. Han älskar att äta vilket även maken hade som favoritsyssla när han var liten. Maken satt tydligen och högg med en gaffel i matbordet och sa "ill a mat" vilket då betydde vill ha mat. En annan egenhet som har gått i arv är att göra rader och köer att leksaker och bilar. Maken gjorde tydligen långa rader med bilar och Lillebror gör detsamma men med alla leksaker han kan komma över. Idag ingick en svart figur, en ödla, en bil, en kossa och två ankor.
 
 
Apropå bilar kom ett brev från Rikspolisstyrelsen med posten idag. Det var tack och lov adresserat till maken och inte till mig. Jag har för många år sedan haft en alldeles egen "close encounter" med dem men det kan jag berätta mer om en annan gång. Vi kan bara säga att jag nästan höll på att skita på mig. Om vi nu går tillbaka till brevet så innehöll det en stilig bild av min man och vår bil. Han har nämligen kört för fort och fastnat i en övervakningskamera. Typiskt! Han körde 6 km för fort och får böta 2 000kr. Surt sa räven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0