En son med bling, bling

Lillebror och bling, bling
Foto: Privat

Jag har börjat inse att jag har en son som älskar bling, bling. När han får chansen tar han på sig syrrans röda glitterskor och går omkring med dem här hemma. Det är inte heller ovanligt att han tar på sig diadem, tiaror och glittervingar. Innan han gick och lade sig idag gjorde han en räd i ett av hennes smyckesskrin. Hur många armband kan man egentligen ha på en arm? Ganska många om Lillebror får bestämma. Egna ringar fixar han genom att trä på Pyrets hårsnoddar på fingrarna. Pyret brukar mest sucka och sedan låta honom hålla på bäst han vill.

Pyret är lite rolig hon också. Igår satt hon och berättade en saga vilket hon gör varje kväll. Den här gången handlade den om rödluvan och vargen. Mitt i historien berättade hon att vargen såg rödluvan och utbrast -Oj, vilken liten läckerbit. Ursäkta! Det känns inte speciellt normalt att det ska komma ut ur en fyraårings mun. Jag börjar undra var hon har lärt sig det.

Här hemma är det i övrigt operation rensning som fortfarande pågår. Maken är måttligt road över detta men spelar med och försöker faktistk att kasta en och annan sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0