Barnkalas - inbjudningskort

Idag har jag och Pyret haft en riktig pysseldag. För någon vecka sedan var vi inne på Panduro där hon fick välja några saker som skulle passa för att göra egna inbjudningskort till hennes födelsedagskalas. Jag har alltid köpt kort på affären men nu tänkte jag att vi skulle vara lite pyssliga och då Pyret tycker att det är kul är det bara att köra på. Hon valde lila kort och lila och rosa klistermärken som är lite tjockare och med glitter på. Motiven var hjärta, slott, prinsesskrona och en fjäril. En lila glitterpenna valde hon så att vi kan skriva på korten. Jag klippte med en specialsax ut vita rutor att sätta på framsidan. Där skrev jag med den lila pennan "kalas och Pyrets namn samt de år hon fyller". Innuti korten ville Pyret måla en teckning till var och en av gästerna som får inbjudan. På andra sidan inne i kortet skrev jag information om kalaset och Pyret satte fast ytterligare ett klistermärke. Hon var mäkta stolt när alla kort var klara. Nu ska vi bara köpa frimärken och lägga korten på brevlådan.

Inbjudningskort barnkalas

Inbjudningskort barnkalas
Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0