Superga

Lila Superga skor
Foto: Privat

Nu ligger våren i luften. Gräsmattorna har börjat komma fram ur snön och det är verkligen pölar överallt från snön som smält. Pyret längtar till dess hon kan ha klänning och sommarskor och längtar efter sommaren lika mycket som jag. Tyvärr brukar alltid vintern slå till igen när man tror att allt är över vilket gör att jag inte är helt övertygad om att våren är på väg. Jag luftade i alla fall mina röda Converse på jobbet i fredags och fick lite sommarfeeling. Jag gick även förbi klädaffären Guapos där de nu har 60% till 70% rabatt och jag var bara tvungen att ta en titt. Jag hittade ett par lila skor från det italienska märket Superga som Pyret ska få ha i vår.

Vi kan inte plocka undan vinterkläderna riktigt ännu då vi vid påsk ska åka upp till mina föräldrar i Jämtland. Det är nog den bästa årstiden där uppe. Solen gassar, snön ligger vit och det är helt underbart att vara utomhus. Det värmer upp hela själen inför den vår och sommar som kommer. Dessutom är det härligt att på vägen hem åka från ett vitt landskap och landa en timmer senare på Arlanda och då är helt plötsligt våren med grönt gräs och gröna blad på träden. Pyret har redan bestämt att hon ska bygga 1000 snögubbar och en jättestor grotta av all snö som fortfarande finns hos mina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0