Sorel till Pyret

Sorel Super Trooper barn vinterstövel

Sorel Super Trooper barn vinterstövel
Foton: Privata

Om det är någonting jag är bra på så är det att nosa fram olika erbjudanden och reor. Jag var på Åhléns tidigare i veckan för att se på vinterskor/kängor till barn som de reade ut. Då jag inte hittade några som var tillräckligt bra (vill ha varma och vattenavvisande) fick jag försäljaren att avslöja att de skulle släppa resten av vinterskorna till reapriser idag. Givetvis gav jag mig dit på lunchen och fick tag på ett par Sorel. I år har Pyret haft ett par Eskimo med löstagbar innesko av filt och de är verkligen kanon. Det är inte en chans att hon fryser om fötterna men det gäller att ta ut och lufta innerskon varje kväll då det blir lite fukt mellan ytterskon och innerskon. Tyvärr fanns denna modell endast i större storlekar på Åhléns och därför blev det ett par Sorel som fungerar på samma sätt. Hela skaftet är vattenavvisande och innerskon ska göra att de klarar ned till -40 grader. Det fanns en hel uppsjö märken som det var mellan 30% och 50% rabatt på. Det var bl.a. Sorel, Timberland, Kamik, Eskimo och Kavat.

I och med detta köp har jag nästan fixat hela Pyrets utstyrsel till kommande vinter. En Molo overall är inköpt med 50% rabatt och likaså en Didriksons jacka till samma rabatt. Jag köpte även ett par Salomon vinterkängor till 70% rabatt och nu dessa Sorel som tidigare kostade 700 kr och nu fick jag dem för 449 kr. Visst det är forfarande ganska mycket pengar men det är det verkligen värt för att hålla barnens fötter varma på vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0