Njursten

Njursten
Bild: www.lnd.se

Helt sanslöst otroligt skönt, jag har njursten. Ni tror säkert jag är galen som är glad över att jag har just njursten men efter ett år av smärta har jag äntligen fått en förklaring på vad det är för fel på mig. Dessutom betyder det att jag inte kommer att dö av någon elak cancertumör utan mitt problem går faktiskt att åtgärda.

Jag har varit hos läkaren så många gånger och gjort så många undersökningar men det var inte förrrän jag gjorde en datortomografi av mina urinledare som problemet hittades. Tyvärr slutade min läkare i samma veva och jag fick därför inte något svar på datortomografin och sista veckan har jag haft en fruktansvärd smärta och igår började jag kissa blod. Jag fick en akuttid på förmiddagen till en mycket duktig läkare och han sa att jag hade njursten innan han ens undersökt mig. När han sedan tittad på underlaget från datortomografin såg han att jag har ett antal njurstenar varav den ena är riktigt stor. Jag fick sprutor både för smärtlindring och för njurstenarna och nu har en brådisremiss skickats iväg. Jag kommer snart att få reda på om det går att "skjuta sönder dem" eller om den stora måste opereras bort.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Så skönt för dig!! Hoppas du får bort dom så fort som möjligt! Jag skvallrade för sjukgymnasten när jag var där idag och hon blev jätteglad att dom hittat var det var.

Kram

2012-02-08 @ 19:52:43
URL: http://hemmapaon.blogg.se/
Postat av: Emilia

Vad bra att du fick reda på vad det var tillslut. Tråkigt att ingen läkare tidigare kunnat lista ut det dock! Krya på dig! Kram

2012-02-09 @ 21:09:19
URL: http://www.nattstad.se/emfatisk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0