Att stryka

Skjorta Easy Iron från The Shirt Factory
Foto: Privat

Visst är det trist att stryka!? Jag fuskar gärna när det gäller mina skjortor och har dem under v-ringade tröjor eller cardigans. Om det bara är skjortkragarna som sticker fram ser det inte så illa ut även om skjortan är ostruken. Idag fick jag dock ett infall och plockade fram strykjärnet för att ge mina kläder en omgång. Mina blusar har jag inte använt på ett tag då jag skulle se ut som ett skrynktligt papper.

Sju skjortor och fyra blusar senare känns det riktigt skönt. Nu har jag inga som helt problem att hitta kläder att ha på mig i veckan. Däremot insåg jag att fem av de sju skjortorna är i någon form av blått. En är vit och en annan vit- och rödruting. Dags att uppdatera skjortgarderoben med andra ord. Den typ av skjorta som jag har mest är The Shirt Factory och deras Easy Iron som är toppen att stryka. Helt gudomliga jämfört med mina andra som tar evigheter att få släta om det nu alls går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0