Vilken fredag

Igår kom svärmor och hämtade barnen på eftermiddagen och jag och maken hade en helkväll för oss själva. Egentligen ville jag gå på Supper och äta men då barnen varit dåliga under veckan var jag osäker på om vi skulle kunna gå ut och därför bokade jag inte. När vi sedan på torsdagen insåg att det skulle bli av var det helt hopplöst att boka bord.
 
Vi hamnade istället på Hotel Foresta men maten där kan inte ens komma i närheten av vad Supper har att erbjuda. Det blev i alla fall rökta räkor med aioli, vitlöksbröd med tzatziki, caesarsallad med kyckling, pommes med chilibearnaise samt grillad biff med smörstekt potatis och café de Paris smör. Lite efterrätt fick vi också i oss.
 
 
Både på vägen till och hem från restaurangen träffade vi dagisföräldrar som bara sa åååååååå när vi sa att vi hade en helkväll själva. De tyckte att det var alldeles för länge sedan de själva hade det och en pappa sa att -Åh,det är därför ni kvittar så.
 
 
Efter middagen gick vi ner till biogafen här på ön där vi såg nya Bondfilmen Skyfall. Vi satt i den lilla gulliga salongen med endast 21 platser. Den är min absoluta favorit. Hur var då filmen? Väldigt lång och inte så Bond aktig enligt min mening. Å andra sidan tycker jag att de senaste filmerna mer har varit actionfilmer istället för just Bondfilmer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0