Mumin Celebration Kexburk

 
 
Här har vi den. Den superfina kexburken från Arabia som jag fick i julklapp av makens moster och hennes man. Jag har letat efter den i Findland under sommaren och även på olika shoppingsiter här på nätet. Till slut hittade jag den på Royal Design men då var det över tre månaders leveranstid. Jag beställde i alla fall en men svärmor fick mig att avboka och nu till julklapp fick jag alltså denna fining. Den är verkligen maffig och rymmer 2,3 liter. På fram- och baksidan finns två bilder på Lilla My och innuti burken sitter Stinky och smaskar på en kringla. Nu gäller det bara att baka kakor så att jag har någonting att fylla den med.
 
 
Tyvärr har jag ingen ork till det just nu då jag under två dagar har fixat och förberett inför desserten i morgon. Jag har nästan fått gråa hår på kuppen och jag inser att avancerad bakverkskonst är mycket precision och även kemi. Jissus vad det kan gå fel om temperaturerna inte matchar varandra eller om inte ingredienserna gifter sig. Efter mycket om och men tror jag att det kommer att bli riktigt smaskigt. Bilder från detta kommer på nya året.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Jag undrar vad det är för bottendiameter och höjd på den fantastiskt fina kexburken? :) Mvh Ulrika

Svar: Visst är det en fin kexburk, älskar att sniff sitter i botten och äter en kringla. Bottendiametern är 12 cm och höjden 22 cm upp till lockets kant. Sedan tillkommer två centimeter för knoppen uppe på locket.
Jag

2014-08-26 @ 21:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0