Botox

 
I morgon är det dags för mitt livs första botoxinjektion. Tror ni att jag har gått och blivit fåfäng, inte alls. Jag var nämligen hos en neurolog i tisdags för att se om det går att dämpa min smärta i käken och min konstanta huvudvärk. När besöket nästan var över kom han fram till att lösningen heter Botox.
 
Det är verklïgen hur skumt som helst. Enligt honom används Botox bara till 10% inom skönhetsvården och 90% inom den vanliga sjukvården. Då medlet är ett nervgift ska det sprutas in i min käke och efter några dagar ska nerverna inte ge inpulser till hjärnan om att det gör ont. Det håller endast i sig i två månader och sedan är det dags för en ny dos igen. Jag fick själv hämta ut mitt Botox på apoteket och blev 1500 kr fattigare på kuppen. Hoppas att det kommer att vara värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0