Annorlunda julafton

Jag och maken har aldrig firat julafton utan att ha i alla fall några av våra släktingar med oss. I år blev det annorlunda och vi firade hemma ensamma tillsammans med barnen. Det var inte dåligt utan bara annorlunda. Det tråkiga var att inte få ha alla runt omkring sig, umgås och prata. Fördelen var att vi kunde gå omkring i mjukisbyxor fram till dess att Kalle skulle börja och inte behöva stressa med någonting. Givetvis hade vi bytt om till "finkläderna" när det var dags för tv och även plockat fram lite fika bestående av lussebullar, pepparkakor och risbräck.
 
Som servettringar till middagen använde jag pepparkaksformar.
 
Efter Kalle blev det middag och sedan skypade vi med mina föräldrar och min syster med familj. Det är verkligen fantastiskt med dagens teknik. Vi öppnade julklappar tillsammans och visade upp sakerna i kameran på datorn.Vi fick alla jättefina klappar och barnen var uppe länge och lekte med allt det nya.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0