Städning av balkongen

Vissna växter på balkongen
Foto: Privat

Idag har jag varit hemma med en sjuk Lillebror. Han är feberfri idag men hostar som bara den. Stackarn har svårt att sova på natten och har knappt ätit någonting de senaste dagarna vilket inte är likt honom.

När han sov på förmiddagen passade jag på att städa balkongen. Vi har vita heltäckande räcken på kortsidorna och ett mer öppet på långsidan där vi har satt upp ett mörkblått vindskydd. Det vita räcket blir så ruskigt smutsigt på utsidan och ser mer grönt ut än vitt på våren. Jag försökte att ta bort det värsta genom att halvt hänga över kanten med en golvmopp i handen och rengöra. Det kittlade lite i tårna kan jag säga då vi bor på tredje våningen och halva kroppen hängde mer utanför balkongen än innanför.

Jag sopade även undan på balkonggolvet och insåg att en matta som är 180 cm lång inte kommer att fungera. Förra året hade vi en som var 2 meter och det blir perfekt. Jag ska börja titta efter en ny matta istället för den som vi köpte på Rusta.

Jag undrar vad jag och maken tänkte när vintern kom förra året. Vi har helt glömt bort allt på balkongen och tack och lov har krukorna klarat sig utan problem trots att de stått ute hela vintern. Det fantastiska är att även innehållet i två av tre krukor har börjat växa igen. Snacka om återvinning. Det är kryddorna som klarat sig och nu ska jag bara försöka luska ut vad det var vi satte förra året. Tyvärr tog lyktorna lite stryk och den ena har börjat rosta och måste slängas.

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Visst är det härligt att det börjar spira i krukor och rabatter igen! Hoppas att mina jordgubbsplantor, som inte gav så mycket förra året (första året) kan få en kick i år och visa vad de går för :)

2012-04-24 @ 19:32:38
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0