Snögubbe

Snögubbe

Snögubbe
Foto: Privata

Idag har det varit fint väder och när Lillebror sov passade jag, maken och Pyret på att gå ut. Vi började med att leka kurragömma, tog en liten promenad och avslutade med att göra en snögubbe. Det var på gränsen till för blaskig snö men det gick i alla fall att få ihop en halvhyfsad gubbe. Den fick en keps som morfar bidrog med och sedan blev det en morot till näsa, stenar till ögon och mun samt grenar till armar.

På kvällen började min mamma och jag smida planer inför vår hemlisresa till en storstad i maj. Det är en resa som min syster fick av oss i 50-års present. Tyvärr är det inte längre någon hemlis för henne då jag råkade försäga mig efter att ha hållig mig i månader. Typiskt mig men hon kommer i alla fall inte veta vad vi ska göra där förutom shoppa förstås. För er andra får det bli hemligt ett tag till men i maj får ni se var vi åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0