Påskfjädrar

Påskfjädrar i björkruskan

Pyret kastar snö

Lillebror på promenad i snön
Foton: Privata

Varje påsk brukar jag klä en björkruska med fjädrar som vi ställer på infarten till mina föräldrars hus. I år fick jag hjälp av Pyret och efter en stund kom även Lillebror och gjorde oss sällskap. Vädret har idag varit kanon med mycket sol och någon grad kallt. Jag ska nu ta och bege mig till närmsta stad (det är kanske lite att ta i och kalla det stad) där det finns en mataffär. Det behövs lite saker till tårtan jag ska göra i morgon och då blir det till att åka 8 mil tur och retur för att köpa det. De andra ska sätta sig på verandan i solen och vispa en äggtoddy. Det blir inga fräknar i ansiktet idag för mig med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0