Tekannan Kettle

Hösten och vintern är inte min favorittid på året men det gäller att göra det bästa av det. Någonting som jag faktiskt tycker är mysigt är att värma sig med en kopp smarrigt te. Tidigare hade vi en jättefin tekanna i glas från Bodum men efter endast två användningar lyckades maken ha sönder den mot bänkskivan i köket. Nu är jag sugen på en ny. Varför då inte testa en ny variant? Jag har hittat denna tekanna Kettle från Menu. Den rymmer hela 1,5 liter och är sådär fulsnygg. På något sätt tilltalar den ändå mig. Det är smart att behållaren för teet går att sänka ner och sedan höja upp så att det inte blir för stark smak.

Tekannan Kettle från Menu
Tekannan Kettle från Menu
Bilder: www.designonline.se


Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Snygg!! Men blir den inte jättevarm?

Oj vad har hänt har jag börjat sätta funktion framför design??

2011-09-07 @ 09:45:14
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0