Var det bättre förr?

Nu när jag har fyllt 40 år känns det som om jag alltid har varit en mogen och ansvarsfull kvinna. Herregud vad det låter tråkigt men lite känns det i alla fall så. Igår när jag satt på tunnelbanan hem från jobbet satte sig tre tjejer i tonåren runt mig och började snacka. De skulle ta studenten i sommar och hade beställt studentmössor i cashmere med swarovskikristall och guld (visst det är Lidingöungdomar vi pratar om). De hade även varit på apoteket och köpt ett laxermedel som de skulle ha i håret för det var ju sååååååååååå bra. Minsann hade en kompis hår växt nästan en decimeter på två månader tack vare detta mirakelmedel och så fort någon sade någonting som de andra tyckte var lite knäppt sa de andra -Men gud vad du är efterbliven.

Då satt jag och funderade på om jag var likadan när jag var ung. Troligtvis. Däremot skulle jag inte säga efterbliven till någon eller använda laxermedel i håret. När jag tänker efter hade jag och mina kompisar lite andra udda saker för oss och hade ingenting emot att synas och höras i alla lägen. Frågan var om det var bättre förr? Inte nödvändigtvis men det var i alla fall lite annorlunda mot idag.

Blad i form av ett hjärta
Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0