Adventsljusstake från Muuto

Adventsljusstake från Muuto

Första dagen då Illums Bolighus öppnade sin "adventskalender" hade de ett riktigt bra pris på ljusstaken Muuto. Den finns i svart eller vitt och är gjord i gjutjärn. En riktigt bastant sak med andra ord. Den är ihålig vilket gör att den är perfekt att stoppa ner mossa i vid jul eller vatten och blommor på sommaren. Dessutom finns det massor av skåror som gör att ljusen går att placera var som helst i ringen och de sitter fast ordentligt. Självklart slog jag till om köpte mig en.

Tidigare har vår adventljusstake varit en variant av koppar som har varit mina föräldrars. Den har dessvärre börjat rosta på insidan där ljusen ska ställas (vilket är i ett annat material) och därför var det dags att den byttes ut. I år fyllde jag den nya med mossa och små prydnadssaker som ska se ut som flugsvampar, äpplen och små bär. Själv tycker jag att det blev jättefint.

Adventsljusstake från Muuto

Adventsljusstake från Muuto

Foton: Privata


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0