Sol i parken

Äntligen är solen här! Vi började dagen med en ordentlig tur till Safeway där vi köpte mat för kommande vecka. Det blev bland annat massor av frukt. Inte illa när 10 mangos kostar 65 kronor.

Vi packade ihop oss själva, en massa frukt, grillad kyckling och gav oss iväg till en park i närheten. Jag blev lite förvånad när det kostade 10 dollar för att komma in i parken men för det fick vi en tur i fin park med rena toaletter, tennisbanor där alla fick spela, lekpark, sandstrand med badvakter och massor av bänkar där vi kunde äta vår matsäck. Hela parken var full med kanadagäss vilket kanske inte är världens roligaste. Jissus vad de skiter. På vissa ställen var det en riktig hinderbanan för att ta sig förbi alla högar. Pyret avslutade parkvistelsen med att gå ut i vattnet med kläderna på. Hon är rolig hon.

Sol i parken

Färsk frukt i parken

Kanadagäss bebisar i parken

Pyret var så duktig när vi flög hit och jag har lovat henne att hon ska få en stor glass för det. Vi tog därför en sväng till Baskin Robbins efter middagen. När vi kom hem var Pyret så trött att hon ville gå och lägga sig utan att vare sig dricka välling eller se på tv. Nu sitter jag och maken i soffan och ser på basket på tv. Maken med en öl i handen och jag med en pina colada. I morgon blir det nya äventyr.

Glass på Baskin Robbins

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0