Klippdockan Älvan Spindeltår

Är det fler än jag som hade klippdockor som leksak när de var små? Jag kommer ihåg att jag tog mammas tidningar vilka var som Hemmets Journal och där fanns det olika klippdockor i varje nummer. Sedan kunde jag leka med dockan en lång stund och jag tror faktiskt att det finns några kvar på gamla gården. Det kan vara kul att leta fram några för att visa Pyret. I ett tidigare inlägg har jag tipsat om sidan unga fakta där det finns en massa pyssel för barn. Där hittade jag olika klippdockor och Pyret fastnade förstås för denna som är en älva. Först printade vi ut den på vanligt papper men insåg att livslängden inte skulle vara mer än några minuter och då kom pappa på att vi skulle använda oss av hans lamineringsmaskin. Den plastar in saker och en inplastad klippdocka skulle hålla betydligt längre än en vanlig. Dockan blev jättefin och Pyret kan leka med den länge innan den går sönder (om den nu alls gör det). Pyret blev i alla fall riktigt nöjd och gillar mest vingarna som kan sättas bak på dockan.

Klippdocka älvan spindeltår från unga fakta

Klippdocka älvan spindeltår från unga fakta

Klippdocka älvan spindeltår från unga fakta

Klippdocka älvan spindeltår från unga fakta

Foton: Privata


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0