Sopborste från Eva Solo

Hemma har vi flera olika typer av dammsugare men det är bara en som egentligen fungerar. Den finaste är vår gröna Ergo Rapido från Electrolux. Tyvärr är det den första modellen som bara är snygg att titta på men som inte suger upp någonting från golvet. Sedan har vi vår Swivel Sweeper vilken är jättebra i normala fall men batteriet vill inte längre ladda vilket gör att den är oanvändbar. Sist har vi vår urgamla Volta som tuffar på men som troligtvis skulle behöva bytas ut mot en betydligt bättre modell.

Efter varje måltid ser det ut som en liten färgpalett under matbordet som består av diverse färggranna matrester. Det är Pyret som står för konsten och om några månader kommer lillebror att göra sitt bästa för att hjälpa till. Det är urtråkigt att hela tiden plocka upp och då jag saknar en sopborste blir det så mycket mer besvärligt. Jag har tidigare berättat att en dammsugare inte är bästa alternativet. Maken använde nämligen den en dag och dammsög upp några bitar prinskorv som sedan låg och myste i dammsugarpåsen. Jag kan säga att nästa gång när dammsugaren användes luktade det inte allt för trevligt.

Ett mycket snyggt alternativ (det gör ju saken lite roligare) är sopborsten SweepUp från Eva Solo. Skaftet är runt 90 cm vilket gör att man inte behöver krypa omkring på alla fyra för att sopa. Borsten och skyffeln går att sätta ihop när de inte används. Jag skulle lätt kunna ha den framme i köket och jag skulle använda den med glädje.

SweepUp sopset från Eva Solo bestående av sopborste och sopskyffel
Bild: www.danskdesign.nu




Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Den var läcker!! Är i stort behov av en sopborste sedan min ErgoRapid la ner verksamheten, och nu när jag snart fyller år så... Tack för tipset.

2011-01-18 @ 08:42:25
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0