Blommor till Pyret

När Pyret fyllde år fick hon en kruka med lila tulpaner i av sin farmor. Jag har tidigare berättat att lila är favoritfärgen och igår märkte jag att tulpanerna tyvärr hade fått löss. Det vara bara att kasta dem och jag lovade dottern att vi skulle köpa nya fina blommor till krukan. Efter dagis gick vi in till Anderssons Blomsterhandel som ligger i Torsvik här på Lidingö. Jag är verkligen inte duktig på blommor men brukar gå in där med jämna mellanrum om jag ska köpa blommor till någon annan. Tjejen som har affären är verkligen super. Hon gör alltid det lilla extra utan att jag sagt någonting. Pyret valde en blomma som inte kostade mer än 35 kr men ändå fixade tjejen i affären till den med lila "gräs" ovanpå lökarna i krukan och sedan slog hon in krukan i lila papper och knöt med ett mörklila snöre. Jag behöver nog inte säga att Pyret var en mycket nöjd kund. Det är verkligen toppen när de gör det lilla extra.

Blomma Till Pyret

Present till farmor. Rosor som fäller ut sig i badet

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0