Överraskning med middag och bio

Igår på jobbet fick jag ett sms från maken. Han hade fixat barnvakt och vi skulle ut på date. Förs tog han mig till restaurangen Halv Grek Plus Turk. Maten är verkligen kanon men portionerna lite väl små. Då tycker jag nog att det är mer prisvärt att äta på Lebanon Meza Lounge. Middagens höjdpunkter var lammbollarna och kyckling- och räkbollarna.

Aubergineröra hos halv grek plus turk
Aubergineröra med fetaost och dill samt Cherkessisk kryddig kycklin- och valnöts gucka.

Fetasostcigarrer och haloumi från halv grek plus turk
Basilikalindad friterad haloumiost med plommonchutney samt friterade fårostcigarrer.

Lammbullar från halv grek plus turk
Lammfärsbullar, charktallrik och friterade harissa-smaksatta kyckling- och räkbollar.

Efter middagen gick vi till Anglais för att ta en drink och därifrån gick vi till biografen Park där vi såg Sherlock Holmes A Game of Shadows. Filmen var ok men inte mer än så. Vissa scener var häftigt filmade men själva storyn var lite tråkig. Däremot tycker jag att det är svårt att hitta en film som verkligen är kanon. Vi ska i veckan försöka se Shutter Island och jag hoppas att den är bra. Psykologiska trillers är mina absoluta favoriter så som När lammen tystnar.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Vilken mysig överaskning! Shutter Island har till och med jag sett och jag tyckte den va jättebra! Ses imorgon. Kram

2011-12-16 @ 21:46:21
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0