Låba - en riktigt busig liten figur

Böcker om figuren Låba

För några dagar sedan fick jag ett paket med posten från bokförlaget Fill & Tell. På utsidan fanns en bild på en liten figur som heter Låba. När jag berättade för Pyret att det var en överraskning inne i paketet började hon hoppa av glädje. Innehållet var tre böcker om den lilla figuren Låba. Jag hade inte några större förväntningar på böckerna men både jag och Pyret tycker att de är toppen. Det är roliga bilder med många färger och Låba är verkligen ett riktigt busfrö. Pyret skrattar varenda gång vi läser böckerna och pratar hela tiden om Laba (hon har lite svårt med att han faktiskt heter Låba). De tre böckerna heter Låba får bacillåber, Låba träffar tomten och Låba trollar. Idag när Pyret kom hem från dagis hade hon med sig en teckning där hon hade ritat små gröna figurer med mun och ögon. När jag frågade vad det var svarade hon att det minsann var Bacillåber.

Böcker om figuren Låba

Böcker om figuren Låba

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0