Svarta Mukluk från Timberland

Svarta Mukluk från Timberland

ÄNTLIGEN!
Förra året sprang jag omkring som en yr höna för att hitta ett par svarta Mukluk i min storlek. Det är ingen överdrift att säga att jag misslyckades kapitalt och fick frysa om fötterna hela vintern. Då lovade jag mig själv att jag i år skulle vara ute i god tid för att få tag på ett par. Tidigare har jag haft ett par Bally curlingkängor som jag köpte för ungefär 15 år sedan. Tyvärr gav de upp för två år sedan och jag har inte haft någonting varmt om fötterna de här sista åren som varit riktigt iskalla.

Svarta Mukluk från Timberland

Först var jag inne på att köpa ett par nya curlingkängor men priset på 3 500 kr tyckte jag var lite väl saftigt och dessutom tycker jag att de är lite korta i skaftet. Jag har ett antal gånger fått in snö och blivit blöt om fötterna vilket inte är ultimat när det är -20 grader ute. De personer som jag känner och som har Mukluk som vinterskor formligen älskar dem. De är vattentäta och klarar att hålla fötterna varma när det är upp till -30 grader ute. Då jag är superkänslig om fötterna och alltid fryser ska jag gardera mig genom att ha en tunn ullstrumpa i stövlarna.

Svarta Mukluk från Timberland
Foton: Privata

Uppe hos mina föräldrar där det kan bli riktigt kallt (kommer ihåg vintern för två år sedan då vi hade -36 grader) har jag ett par Kamik som klarar ner till -50 grader. Tyvärr är hela stöveln väldigt stor då all stoppning ska få plats och det ser ut som om jag har storlek 48 istället för 38. Jag kan ju inte påstå att mina Mukluk är världens snyggaste heller utan ser mer ut som makens "stövel" i plast som han fick ha på sig när hans hälsena gick av.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej, vart fick du tag på dina barnmodells Mukluk?

2011-09-01 @ 16:52:57
Postat av: Johnnie

Hej



Både barn och dam timberland Mukluk finns hos enchant.se



//johnnie

2011-11-29 @ 23:31:52
URL: http://enchant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0