Sista sommardagen

I går var det nog den sista sommardagen för det här året. Vädret var kanon och solen verkligen gassade. Morgonen började med ett dopp i bubbelbadet. Vi gick sedan och tittade på maneterna och lekte på stranden. Senare under eftermiddagen tog vi båten till en ön där vi plockade krikon (en underart till plommon). På kvällen blev det ytterligare bad och bastu. En toppenmiddag på det och gott vin gjorde dagen komplett. Nu har vi kommit hem efter en riktigt skumpig resa på havet. Jag glömde givetvis sjösjuketabletter och insåg att resan skulle bli långt ifrån trevlig. I taxfreebutiken såldes armband som tydligen ska hjälpa. Jag vet inte riktigt hur bra det fungerade med tanke på att jag satt still på hela resan och försökte att inte resa mig. Det är nog mer mentalt än något annat och jag försökte intala mig att det fungerade. Någonting nytt på båten var att om man köper fyra backar öl eller mer kan man säga till redan när man checkar in. Då får man en lapp att lägga i bilen samt en lapp som ska lämnas i taxfree senast 45 minuter efter avgång. Man betalar sedan och backarna bärs ner till bilen av personalen. Normalt brukar vi inte köpa så mycket men just den här gången ska vi använda det till fest och svensexa m.m. Mycket smidigt måste jag säga.

Åland

Åland

Åland

Åland

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0