Electrolux UltraSilencer

Dagen innan vi åkte till USA gav vår gamla trotjänare dammsugaren av märke Volta upp. Med 15 år på nacken insåg vi att den nog gick lite på övertid men då slangen inte längre hölls på plats i dammsugaren blev det något besvärligt att dammsuga. Maken och jag är lite väl hopplösa när det gäller att köpa nytt och lusläser alla tester som har gjorts av respektive fabrikat. Vi kom fram till att vi skulle köpa en dammsugare av märket Electrolux UltraSilencer. Den ska vara den tystaste på markenaden med en ljudnivå på 68 dB. Dessutom ska den vara riktigt bra på att suga upp smuts. Att den är snygg är bara en bonus. Däremot tycker jag kanske inte att den är så tyst som jag trodde. Enligt reklamen ska det gå att prata i telefon samtidigt som du dammsuger och även dammsuga när barnen sover. Visst, om den är inställd på den lägsta styrkan är det ok men på max tycker jag fortfarande att den låter mycket.

Electrolux UltraSilencer

Electrolux UltraSilencer

Foton: Privat





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0