Deckare och kriminalromaner

Jag har inte läst en bok sedan Lillebror föddes för ett år sedan. Annars brukar jag läsa en bok så fort jag har en stund över. Jag saknar verkligen att stänga allt annat ute och bara få känslan av att jag är i en helt annan värld. Igår var jag på Willys och handlade och de hade ett erbjudande om att köpa 3 pocketböcker för 99 kronor. Det blev tre böcker inom genren deckare och kriminalromaner. Maken är inte ett dugg intresserad av att läsa böcker men han lyssnar på ljudböcker istället. Tyvärr fungerar inte det för mig då jag tydligen inte kan göra två saker samtidigt. I alla fall inte lyssna på bok och någonting annat. Då faller min koncentration bort. Jag vill hellre gosa ner mig i soffan och läsa en god bok. I september ska jag börja jobba och då får jag passa på att läsa under de få stopp med tunnelbanan som jag har till jobbet. När det är som mest spännande önskar jag inbland att resvägen vore betydligt längre. De böcker som jag ska läsa denna gång är Donna Leons bok Falska bevis, Anna Janssons bok Drömmen förde dej vilse och Johan Theorins bok Nattfåk. Donna Leons böcker år nog lite snälla av sig för att vara deckare men jag älskar skildringarna av Venedig. Den staden är verkligen magisk. Jag har varit där två gånger men ser fram emot att få åka dit igen. Det finns hur mycket som helst att se speciellt om man håller sig borta från turiststråken.

Deckare

Foto: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0