Lunch ute i naturen

Igår tog vi bilen och åkte ut till en sjö mitt ute i skogen för att äta lunch. Pyret älskar olika typer av picknickar och vi bestämde oss för att grilla korv över öppen eld. Det finns ett vindskydd vid sjön och där brukar vi sitta och äta samt titta ut över sjön och skogen. Pyret hittade myrstackar, älgbajs och stora stenar som hon kastade på isen och i vissa fall vattnet där isen smält. Inte en lugn stund med andra ord. Lillebror somnade istället och sov skönt i den friska luften. En riktigt mysig dag fick vi tillsammans.

I övrigt går inte förberedelserna inför påsken speciellt bra. När jag kom upp hit med barnen var mina föräldrars väninna här (som jag har känt hela mitt liv). Hon skulle åka hem efter oss men i fredags fick hon en stroke här hemma och ambulansen kom och hämtade henne. Hon hamnade först på Östersunds sjukhus men igår flögs hon till ett sjukhus i Stockholm. Igår skulle min syster med familj komma men min svåger har genom en olycka brutit två tår på ena foten. Sedan har läkarna klantat sig hela vägen och det slutade med att han fick kallbrand. Nu är ena tån så dålig att en bit är död och kommer att lossna. Trots detta skulle de komma upp för att fira påsk och svågern skulle då gå på koll hos distriktsköterskan här uppe. Han skulle på koll nere i Stockholm igår innan de skulle åka iväg men nu visar det sig att han har fått en propp i benet och han måste nu få sprutor och får inte åka iväg. Suck! Så himla trist.

Lunch i skogen

Lunch i skogen

Lunch i skogen

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Lyckliga Barn

Vilka härliga bilder! Välkommen till min blogg där jag svarar på frågor om barn. Hälsar barnläkaren Hans



http://www.lyckligabarn.wordpress.com

2011-04-21 @ 16:44:32
URL: http://www.lyckligabarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0