Svennis minimugg

Nu börjar julen närma sig och i år ska vi för andra gången på åtta år fira hemma hos oss. Normalt brukar vi alltid åka till mina föräldrar i Jämtland men i år kommer det inte att bli så pga att maken har börjat ett nytt jobb och inte har speciellt många semesterdagar. Det är en dålig jul i år för de som jobbar. Om jag inte minns helt fel är det bara en dag ledigt under hela julen. Någonting som jag tycker är mysigt i juletid är att dricka glögg och äta saffransbullar. Cosas säljer ett par söta keramikmuggar som heter Svennis och som passar perfekt som glöggmuggar. De är egentligen snapsglas men går att använda på en massa olika sätt. De finns i rosa, vit, ljusgrön och turkos. Min favvis är den ljusgröna. Eller varför inte blanda och köpa olika färger.

Svennis keramikmugg
Bild. www.cosas.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0