+32 grader i skuggan

Efter den kalla och långa vinter som har varit är det nog inte läge att klaga på värmen men fy farao vad varmt det är. Stackars Pyret och lillebror tycker det är riktigt jobbigt. Min mamma börjar få lite hemlängtan till det lite kyligare klimatet (+14 grader) som min pappa har i Jämtland. Jag tror inte att hon längtar lika mycket efter myggen och enligt pappa är det väldigt mycket mygg, knott och annat elände i år. Igår hade vi +32 grader i skuggan och vi passade på att tvätta fyra maskiner tvätt och på balkongen torkade den på nolltid. Det regnade kraftigt i natt och i morse var det härliga +22 grader och nu mitt på dagen är vi uppe på +26 grader. Grymt skönt jämfört med igår. Jag tycker lite synd om min svägerska och hennes familj i USA då jag såg på väderkartan att de har +37 grader. Hemska tanke.

Vi hade middag i söndags och fick dess fina glas och en karaff i plast från Marimekko från våra kompisar. Karaffen står i kylen laddad med citronvatten och det är så gott med riktigt kallt vatten nu när det är så varmt.

Marimekko karaff och glas i plast med blå blomma

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0