Personal Shopper på Åhléns

I söndags var det dags för mig att ta hjälp av en personal shopper för att få en början på en ny garderob. Jag hade laddat länge inför detta möte och för att få ihop lite kläder ansåg dem att jag skulle shoppa för minst 5000 kr vilket var helt ok då jag efter två graviditeter inte har mycket snyggt i garderoben längre. Det  kan tyckas att 5000 kr är mycket pengar men jag lägger utan problem dessa pengar på kläder varje år utan att få någonting som passar ihop och det slutar med att jag i alla fall inte har någonting att ta på mig. Varför då inte gå till någon som kan få ihop några utstyrslar för dessa pengar.

Jag var på Åhléns i Stockholm och det var en riktigt mysig om ombonad miljö jag blev invisad till när jag skulle träffa min personal shopper. Det var som en liten lounge där jag kunde läsa magasin och fika. Vi var fyra personer på plats och vi fick alla en personal shopper var. Det ställdes en hel del frågor till mig gällande vilken stil jag gillar, armlängder som jag föredrar, färger jag föredrar m.m Sedan fick jag vänta en timmer medan min personal shopper gick runt i varuhuset och tog fram en massa kläder till mig. Efter detta gick vi in i ett provrum där hon visade mig vad hon hade plockat ihop. Tyvärr måste jag säga att jag blev mäkta besviken. Jag hade sagt att jag ville ha stilrena figurnära kläder och helst med lite färg. Klädesplaggen som hon hade tagit fram var inte min stil. Det var mycket "oversize" som bara hängde på mig. Det mesta var 3/4 armlängd vilket jag hade talat om att jag inte tycker om. Inte många rätt med andra ord. Det kändes som om hon inte alls hade lyssnat på vad jag sagt utan försökte få mig att se ut precis som hon gjorde.

Min personal shopper gick iväg en sväng till men det blev inte mycket bättre den här gången heller. Hon plockade dessutom bara fram svindyra alternativ trots att det finns massor med olika märken på varuhuset. Det slutade med att jag köpte en kavaj från Esprit och en hysteriskt dyr kofta i merinoull från Dagmar. Koftan tror jag däremot kommer att bli en riktig klassiker i min garderob och då kan den vara värd lite pengar. Det blir till att på egen hand försökta få till en bra garderob och nu ser jag fram emot mellandagsrean.

Kofta i merinoull från Dagmar

Foto: Privat



Kommentarer
Postat av: Emma Gunnarsson

Hej!



Gud vad tråkigt det måste kännas när man äntligen vill lägga ner pengar och tid för att hitta kläder med en som ska "kunna" ta fram det bästa för en! Hoppas du hittar något på egen hand sen! :) Jag tänkte bara kika in och tipsa om min tävling på bloggen! :) Hoppas du vill vara med! Gå in på www.babyboots.blogg.se Kram Emma

2010-12-10 @ 15:07:20
URL: http://www.babyboots.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0