Hur gör man en docka?

De som känner mig vet att jag är urusel på allt som har med en nål och tråd att göra. Visst får man vara med om ett antal utmaningar när man är mamma och denna vecka var det att göra en docka till dagis. Alla föräldrar ska göra en docka till sitt barn som de kan ha på samlingen. Maken fick med sig tyger, garn, och stoppning till dockan. Det var bara att bita ihop och fixa en docka. Det hade varit betydligt enklare om vi hade haft en symaskin (jag vet mamma men det kommer att vara första och sista gången jag behöver en). Det tog maken och mig tre timmar att göra klart dockan och sedan var vi helt slut. Slutprodukten blev inte kanon men den duger.

Att göra en docka

Att göra en docka

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan, sökte på viking gummistövlar och klampade in på din blogg. Men hittade inte inlägget. Men min fråga var om du hade inhandlat ett par och i sådana fall vart?



Kram

Maria

2009-09-03 @ 12:22:05
URL: http://emmamariachristina.blogg.se/
Postat av: Emilia

Gud vilken söt docka.. Pyssliga ni är.. =)

2009-09-03 @ 14:06:15
URL: http://miliaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0