Att få ett träd

Jag var på en happening inne i stan igår med det företag som jag jobbar för. Det är alltid trevligt att få komma ut lite och mingla, dricka vin och äta smarriga snittar. På mitt förra jobb hände det ganska ofta men nu är det lite mer sällan. Det är även extra roligt nu med tanke på att det blir ett avbrott från ekorrhjulet med att hämta och lämna på dagis. Företaget som hade bjudningen ville fira lite saker och den känsla som de ville förmedla var att "väx med oss". Då var det lite extra kul när vi alla fick en liten present när vi gick. Presenten bestod av en plastcylinder med en trädplanta innuti. Nu är jag tyvärr inte tillräckligt kunnig för att säga om det är en tall eller en gran men jag gissar på gran. Kruxet är nu att jag inte har någon trädgård. Det går knappast att odla ett träd på balkongen. Det blir till att ge trädet till mina föräldrar i Jämtland. Det kan bli häftigt att titta på det om 20 år och säga att det där trädet planterade jag.

En trädplanta som present

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0