Vårtecken

Alla har vi våra olika vårtecken som vi väntar med spänning på varje år. Några av mina vårtecken är nog lite annorlunda mot många andras men så är jag lite småknasig ibland också. Ett vårtecken som jag nog delar med många andra är att jag längtar till dess att tussilagon står gul i vägkanterna. Ett annat riktigt tecken är att gatorna sopas fria från sand. Några lite udda vårtecken men som jag längtar efter varje år är att datumparkeringen tas bort. Det är så jäklans trist och stressigt att flytta bilen så att den står på rätt gator här i närheten. Tyvärr har vi missat någon gång och det resulterade förstås i böter. Mitt sista vårtecken är att golfbanan öppnar. Och enligt mina vårtecken är det nu VÅR! Datumskylten togs ner idag och allt annat har redan infallit. Min vår är lite sen i år med tanke på att det snart är sommar.

Vårtecken

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0