RAW Comedy Cruise

När maken fyllde år fick han en kryssning till Åbo i present. Det var inte vilken kryssning som helst. Båten var nämligen abonnerad av Mårten Andersson som bjudit in sveriges främsta komiker. Dessutom hade han bjudit in några personer från USA, Canada, Norge och England. För min del som varken tycker om Finlandsfärjor eller "stand up" känndes det lite sådär att åka med men vad gör jag inte för att maken ska bli glad.

Ett annat kompispar var också med och vi började fredagskvällen med att äta en god middag på båten (Pyret var hos Moster). Under hela kvällen fram till runt 00.00 var det full fart på flera scener där komikerna avlöste varandra. Jag måste säga att kvalitén varierade något. Trots att detta inte riktigt är min grej skrattade jag så att tårarna rann ett antal gånger. Dagen efter tog vi det lugnt och shoppade lite på tax free. Från 13.00 satt vi bänkade inför nya uppträdanden och denna gång körde alla komikerna ett uppträdande i mellan 10-15 minuter och detta fortsatte fram till runt 16.30. Det var mycket bättre än kvällen innan trots (eller kanske tack vare) att de flesta av dem var riktigt bakis. Den enda som faktiskt inte imponerade på mig var Petra Mede som körde en massa trista skämt om Anna Book. Däremot var Johan Glans fantastiskt rolig. De kommer att köra en till resa i oktober och jag måste säga att jag rekommenderar detta varmt.

RAW Comedy Cruise

RAW Comedy Cruise

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0