Färgglatt i Pyrets rum

Trots strålande sol tog jag mig i kragen och gick till måleributiken i morse. 1 200 kr fattigare blev jag men jag fick fina färger och diverse "måste ha" saker för att kunna börja sätta igång. Förarbetet är så himlans tråkigt men iförd bikini satte jag igång. Det är så varmt att varenda rörelse får en att svettas. Jag som hade hoppats på lite regn utanför fönstret när jag står inne och sliter. Men med tanke på hur glad Pyret kommer bli när hon får se sitt nya rum är det verkligen värt det.

Målning av Pyrets rum

Innan jag började var ena väggen blå (den som jag nu ska måla över) och vi hade satt upp en massa stickers så att hela väggen liknade ett akvarium. Några av dem har jag sparat (dem som Pyret inte har rivit ner och haft sönder). För tillfället har jag satt dem runt hennes säng. Nedan kan ni se färgerna i grönt och rosa som kommer att bli ränder på den tidigare blåa väggen. Jag hoppas att det blir kanon. Däremot måste jag vänta med att måla ränderna till dess att jag får låna ett laservattenpass av min svåger. Jag får det om två veckor och till dess får jag hålla mig. Vill så gärna få upp lite färg på väggen.

Målning av Pyrets rum

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0