Hantverkare

Jag blir så himlans trött på hantverkare. Jag har tidigare skrivit om vår ombyggnad av köket som inte gått direkt smärtfritt. Hantverkarna var klara redan i januari i år men det var mycket som inte blev bra. Det nya parkettgolvet gungade på flera ställen, väggarna var buckliga och en massa annat. Förra veckan tog jag ledigt två dagar och flyttade till syrran med Pyret då hela golvet skulle brytas upp igen. Visst, golvet fixades men inte heller denna gång blev det bra. Dessutom satte de tillbaka golvlisterna utan att måla runt och både färg och puts hade försvunnit från väggen då listerna togs bort. Nu blev jag riktigt irritierad. Jag tog bilder på hur det såg ut (se nedan) och skickade ett mail till han som är ansvarig på byggfirman och han bad 1000 gånger om ursäkt och sa att på torsdag denna vecka skulle de ta bort golvet igen. Helt otroligt. Golvet har alltså brutits upp två gånger på en vecka. Nu har de i alla fall flytspacklat hela golvet och parketten (vi har fått ett nytt parkettgolv) ligger nu som en smäck. Varför kunde de inte gjort det från början? Däremot kommer inte målaren att fixa listerna förrän på måndag så vi får leva med att ha hela köket i vardagsrummet så länge.

Ombyggnad av köket

Ombyggnad av köket

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0