Tygtavla

Äntligen är tygtavlan klar! Om sanningen ska fram är det pappa som har gjort det mesta. Han är som en riktig MacGyver. Trots att vi inte har speciellt många eller bra verktyg hemma så lyckades han fixa ihop en ram. Men så är det med pappa. Han kan mumla någonting om att detta kommer att bli svårt att göra men han fixar det alltid till slut hur omöjligt uppdraget än kan vara. Nu är det även mammas tur att hjälpa till. Samma tyg ska nämligen användas på sittdynorna till bänkarna i hallen men jag är helt hopplös på att sy (trots detta insisterar mamma på att jag ska få farmors gamla symaskin). Jag tycker i alla fall att tavlan blev riktigt bra. Det bästa är att det bara är att byta tyg om jag tröttnar. Stackars mamma, då blir det till att sy nya överdrag till sittdynorna.

Tygtavla i hallen med motiv av fåglar som är köpt på IKEA

Tygtavla i hallen med fåglar på

Tygtavla ovanför hallskänken med motiv fåglar som är inköpt på IKEA

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0